چاپ عکس بر روی انواع کاغذهای عکاسی

انواع کاغذ های عکاسی:

کاغذ مات (Luster)

سطح این کاغذ صاف و یک دست است و همانطور که از اسم آن پیداست مات می باشد ،در مقابل نور از خود انعکاسی ندارد. این کاغذ را می توان برای چاپ همه نوع عکس استفاده کرد. قیمت بسیار خوبی دارد و دارای کیفیتی مناسب و همچنین دوام وماندگاری بالایی می باشد. میزان تراکم نیترات نقره موجود در این کاغذ ۵۰ درصد است. بعلت کم بودن تراکم نقره بر روی این کاغذ جزئیات را خوب نمایش نمی دهد. این کاغذ یکی از پرکاربردترین کاغذها در ایران می باشد.

کاغذ براق (Glossy)

همانطور که از اسم این کاغذ پیداست براق و شفاف است. این نوع کاغذ جهت چاپ عکس هایی که دارای رنگ های متنوع است بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ کاغذ روشن و شفاف به نظر می آید.این کاغذ مناسب عکس هایی است که دارای کیفیت پایینی هستند. در این مدل از کاغذ ها شفافیت دیداری برای مشاهده عکس بیشتر می شود ولی مقاومت عکس پایین تر است که البته به امرِ نگهداری مربوط می شود.

کاغذ ابریشمی یا سیلک (Silk)

کاغذ ابریشمی نوع دیگر از کاغذ های عکاسی می باشد. این کاغذ تراکم کمتری دارد ولی کنتراست عالی دارد، آتلیه ها بیشتر از این کاغذ استفاده می کنند. این یک کاغذ حرفه ای جهت چاپ عکس  می باشد. کیفیت عکس هایی که بر روی این کاغذ چاپ می شوند بسیار خوب می باشد. این کاغذ  نسبت به کاغد مات ضخیم تر و محکم تر می باشد و آسیب پذیری این کاغذ از تمام کاغذهای عکاسی کمتر می باشد، این کاغذ دارای قیمت مناسب و کیفت خوبی می باشد.

کاغذ متالیک (Metalic or Pearl)

گرانترین نوع کاغذ برای عکس،  متالیک می باشد. کاغذ متالیک برای کارهای عکاسان حرفه ای و عکس های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. شباهت زیادی به کاغذ عکاسی دارد ولی کیفیت و مقاومت بیشتری دارد. این کاغذ در مقابل نور انعکاس شدید دارد و در واقع همچون آینه نور را بازتاب می کند.

قیمت چاپ عکس در انواع کاغذ عکاسی

قیمت چاپ عکس 1403
سفارش چاپ عکس

لطفاً جهت سفارش چاپ عکس روی انواع کاغذ عکاسی با بهترین کیفیت به آتلیه عکسیران روی دکمه زیر کلیک کنید.