رینگ لایت چیست؟ و معیارهای خرید آن

رینگ لایت چیست

راز آن عکس ها یا فیلم های دیدنی و جذاب که در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنیم چیست؟ شاید فکر کنید داشتن دوربین های حرفه ای است اما من به شما می گویم که کاملاً در اشتباه هستید، زیرا راز آن استفاده از رینگ لایت هاست. همانطور که متوجه شدید تنها با این تجهیزات نورپردازی کوچک، می توان به تصاویر خود جلوه ای زیبا و حرفه ای داد.

بیشترین استفاده از نور های حلقه ای led برای عکاسی پرتره است، چرا که این نوع تجهیزات نورپردازی علاوه بر ایجاد پرتره هایی بدون سایه، در چشم های سوژه انعکاسی از نور ایجاد می کند که باعث زیبایی آن می شود. بنابراین؛ چه شما یک عکاس حرفه ای باشید یا فردی که محتوای تصویری تولید می کند، پیشنهاد می کنم این راهنمای عکسیران را از دست ندهید:

 

رینگ لایت چیست؟

 رینگ لایت یا  نور های حلقه ای؛ ابزاری برای نورپردازی اند که در واقع لامپ های LED روی یک سطح دایره ای مرتب شده اند، شکل حلقه ای رینگ لایت ها باعث می شود زمانی که شما موبایل، وب کم یا دوربین خود را در وسط آن قرار می دهید، نور نرم و یکنواختی به سمت عناصری که در مرکز حلقه قرار دارند، ساطع شود و سایه ها را از زوایای مختلف کاهش دهد.

شدت نور رینگ لایت ها کمتر از  نوری است که توسط فلاش های چشمک زن تولید می شود، اما پیوسته بودن آن به ما کمک می کند تا تغییرات شدت نور، دمای رنگ یا جهت نور را به طور مستقیم مشاهده کنیم، برعکس فلاش که باید تا  زمان پیدا کردن مناسب ترین تنظیمات امتحان کنیم.

به عنوان یک واقعیت عجیب، این نوع نور در زمان خود به دلایل پزشکی تولید شده بود، به ویژه برای اینکه دندانپزشکان بتوانند از دندان های بیماران خود عکس بگیرند تا بتوانند تمام نقاط را به خوبی معاینه کنند.  بعد ها  عکاسان به ویژه در زمینه مد که معمولاً به نور نرم و یکنواخت نیاز دارند، از این تجهیزات نوری استفاده کردند.

بازتاب نور رینگ لایت در چشم سوژه پرتره

برای خرید یک رینگ لایت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید یک رینگ لایت ویژگی های بسیاری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. انتخاب درست یک رینگ لایت، به نوع کاربرد آن برای شما بستگی دارد؛ به نوع عکاسی، نوع نور آن مکان، ارتفاع و غیره بستگی دارد.

در عکاسی حرفه ای، این نکته نیز در نظر گرفته می شود که آیا رینگ لایت به عنوان منبع اصلی استفاده می شود یا در واقع به عنوان منبع پرکننده در نظر گرفته شده است.

 

اندازه یا قطر

در واقع قطر همان اندازه رینگ لایت است، که به فاصله بین دو نقطه مقابل از قسمت خارجی حلقه نوری اشاره دارد. که با دو واحد اندازه گیری؛ اینچ و سانتی متر بیان می شود.

بدیهی است که هر چه اندازه رینگ لایت بزرگتر باشد، وزن آن نیز بیشتر خواهد بود که حمل و نقل آن را کمی سخت تر می کند، این در حالی است که هرچه بزرگتر باشد، می توانید پرتره های بسیار بازتری بگیرید و قسمت های دیگری از صحنه را که می توانند عکس مورد نظر شما را تکمیل کنند ضبط کنید. رینگ لایت های 48 سانتی متری یا 18 اینچی معمولاً رایج ترین رینگ لایت های بزرگ هستند.

اندازه متوسط رینگ لایت ها، حدود 36 سانتی متر یا 14 اینچ  می باشد، که برای داشتن نور بهتر، مجبور به انتخاب کلوزآپ هستیم در غیر این صورت نوری که به سوژه می رسد کافی نیست. البته لازم به ذکر است که حمل و نقل آن ها آسان تر است.

یک عکاس حرفه ای، بسته به شرایط، به یک رینگ لایت بزرگ یا متوسط احتیاج دارد، اگرچه سایر ویژگی ها نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

رینگ  لایت های کوچک که قطری کمتر از 14 اینچ دارند، به شکل گیره بوده و جلوی دوربین گوشی های هوشمند متصل می شوند و وزن کمی دارند و شدت نور در آن ها کم تر است اما مناسب برای عکس های سلفی و ماکرو می باشند.

استفاده بیوتی بلاگرها از رینگ لایت

نوع نور

توجه به نوع لامپ هایی که در رینگ لایت از آن ها استفاده شده مهم است، آن ها ممکن است LED یا لا مپ های فلورسنت باشند که هر یک از آن ها مزایای مختلفی را به شما ارائه می دهند.

لوله های فلورسنت ارزان ترند، اما از قدرت و دوام کمتری برخوردارند و رنگ نوری که به شما می دهد مایل به سبز است، همچنین شما نمی توانید نور را تنظیم کنید، پس اگر می خواهید نتایج خوبی بگیرید باید به منبع نور نزدیک شوید.

رینگ لایت های LED قدرتمند تر هستند؛ مصرف برق کمتری دارند، همچنین دوام بیشتری نسبت به لامپ های فلورسنت دارند و با سطح نور قابل تنظیم، نور کامل و یکنواختی به شما رائه می دهد.

به هر حال، هنگام صحبت در مورد رینگ لایت های LED، فراموش نکنید که آن ها فلاش های مداوم هستند و چشمک نمی زنند؛ به عبارت دیگر، از آنجا که نور لحظه ای نیست، باید با دوربین یا لنز با دیافراگم بازتر کار شود و ISO دوربین رفلکس یا برنامه ای را که روی تلفن هوشمند خود داریم ، بالا ببرد.

 

تنظیمات شدت نور

جنبه دیگری که باید بررسی کنیم این است که آیا رینگ لایت از تنظیم کننده ای برخوردار است تا شدت نور را باتوجه به فاصله سوژه عکاسی، تنظیم کند؛ به طوری که هیچ سایه یا بازتابی ظاهر نشود. در بعضی موارد، آن ها به جای داشتن تنظیم کننده، لوازم جانبی را برای پخش بیشتر نور به همراه دارند.

رینگ لایت عکاسی

تنظیمات دمای رنگ

نه تنها رنگ ها دارای تناژ هستند، بلکه نور نیز دارای تناژ است. این پدیده به عنوان دمای رنگ نور شناخته می شود . همچنین جالب است که می توان دمای رنگ نور را تغییر داد و برای این دو گزینه وجود دارد؛ برخی از رینگ لایت ها هستند که دارای لوازم جانبی برای قرار دادن آن ها در مقابل نور و در نتیجه تغییر رنگ آن هستند، و برخی دیگر از رینگ لایت ها دارای تنظیم کننده دما رنگ هستند.

نور گرم: بین 2800 تا 3500 کلوین؛ تن های گرم به سمت نارنجی، زرد و قرمز متمایل می شوند، ایده آل برای محیط های گرم

نور خنثی: بین 3500 تا 4500 کلوین؛ بیشتر شبیه نور روز است

نور سرد: بیش از 5000 کلوین؛ نور بسیار سفیدتر است و برای محیط های تاریک یا با تحرک زیاد توصیه می شود.

متخصصان در زمینه میکاپ، زیبایی و عکاسی می گویند که تن های سرد تنوع رنگی بیشتری (به رنگ ها) می دهند، در حالی که رنگ های گرم جلوه هایی را برای دوربین ایجاد می کنند؛ به عنوان مثال برای تقلید از نور طلوع یا غروب خورشید.

دمای رنگ بهترین رینگ لایت ها می توانند بین 3000 تا 5000 کلوین باشند.

 

تجهیزات جانبی

علاوه بر خود رینگ لایت، برای بهره وری بیشتر از آن به برخی لوازم جانبی نیز نیاز خواهیم داشت؛ مانند:

یک ریموت کنترل برای روشن و خاموش کردن و تنظیم شدت و دمای رنگ نور از راه دور

یک سه پایه برای نگه داشتن رینگ نوری در ارتفاع مد نظر ما

یک بال هد فلزی که این امکان را به ما می دهد که زاویه تابش را تنظیم کنیم یا رینگ لایت را برای عکاسی از محصول به صورت افقی قرار دهیم.

کیف حمل و نقل که همچنین از رینگ لایت در برابر ضربات محافظت می کند.

یک هولدر قابل انعطاف موبایل برای نگه داشتن آن در داخل حلقه.

همه ی این لوازم جانبی را می توان به صورت جداگانه خریداری کرد، اگر چه بسیاری از مدل ها همه یا برخی از این لوازم را در بسته بندی خود دارند.

رینگ لایت هیرو مدل H-13

منبع تغذیه

برای استفاده از بیشتر مدل ها باید آن ها را توسط آداپتور برق به برق مستقیم وصل کنید، اما مدل هایی نیز وجود دارند که امکان استفاده از آن ها را با باتری نیز فراهم می کنند، که باعث قابل حمل بودن رینگ لایت برای عکاسی در فضای باز را فراهم می کند.

 

قیمت

بسته به ویژگی های یک رینگ لایت، قیمت آن ممکن است کم یا زیاد باشد. به علاوه، تعداد لوازم جانبی موجود در بسته بندی  رینگ لایت ها تعیین کننده قیمت آن نیز می باشد.

شما می توانید برای خرید و مشاهده ی قیمت رینگ لایت ها از فروشگاه عکسیران روی لینک کلیک کنید

نظر بذارید